Obstaranie pásovej techniky považuje rezort za najvýznamnejší krok k
naplneniu záväzku vybudovať ťažkú mechanizovanú brigádu. Pri vyhodnotení
ponúk sa prihliadalo na celkovú cenu vozidla a integrovanej logistickej
podpory, prevádzkové náklady, splnenie technických požiadaviek,
percento zapojenia slovenského obranného priemyslu, termíny dodávok a
interoperabilitu s NATO.
Náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl SR, generál Daniel Zmeko
predpokladá, že tieto vozidlá budú slúžiť trom mechanizovaným práporom. "Tie
vozidlá by mali pomôcť ozbrojeným silám, ktoré sú v relatívne skromných
počtoch, aby sme prípadnú kvantitu vyvažovali kvalitou. Preto sme
hľadali to, čo je momentálne najlepšie na trhu a odskúšané,"
poznamenal. Zmeko dodal, že staré vozidlá budú postupne vyradzované,
nebudú však ani predané, ani zničené. Mali by sa uložiť, aby boli v
prípade potreby pripravené na obranu.
Minister Naď priblížil, že ide o nové vozidlá a preto bude pre ne
potrebné pripraviť aj infraštruktúru, ako sú garáže či miesta na státie a
opravu. "V najbližších rokoch budeme veľa investovať do infraštruktúry," podotkol
Naď. Primárnym subkontraktorom bude štátna spoločnosť ZTS - Špeciál. Z
projektu budú podľa neho dlhodobo profitovať ďalšie desiatky slovenských
štátnych a súkromných spoločností.
Ministerstvo obrany SR dostalo po oslovení krajín päť ponúk od štyroch
krajín, Maďarska, Švédska, Španielska a Poľska, ktoré sa do užšieho
výberu nedostalo.